HR EN

INFO ZA IZNAMLJIVAČE
DOKUMENTI I ZAKONSKA REGULATIVA
KONTAKT INFORMACIJE
  Šetalište Stare Isse 5, 21480 Vis       +385 (0)21 717 017      +385 (0)21 717 018       tzgvis@gmail.com

FACEBOOK     INSTAGRAM

HR EN

Pješačenje

Šetajući kozjim putevima koji su označeni kao pješačke staze, unutar 3 sata hoda možete stići do bilo koje točke na otoku Visu. Na taj način veličina i oblik otoka, kao i gusta mreža njegovih staza, makadamskih puteva i cesta, omogućuje svakom pješaku i putniku da istraži i sam za sebe otkrije dio neispisane povijesti mnogih viških hodača.

Otrovnih zmija i pauka na otoku nema, no ipak ne bi trebalo uznemiravati srebrnosive šare poljarice poredane na gustirnama dok se sunčaju ili nemilosrdno rasparati vješto istkanu mrežu debelog križara. Prolazeći kraj nekog zapuštenog vinograda nastojte ostati pribrani ako se susretnete s viškim četveroprugim kravoscem, rijetko lijepim primjerkom europskog udava. Za čovjeka bezopasan, za poljskog miša fatalan, kravosas je simbol umjerenosti u uživanju u prirodi.

Ružmarin, kadulja i pelin lijepit će se za vaše noge i obavezne čarape, a pokoja ogrebotina zacijeljivati će u aromatične ožiljke.

Iako ljeto nije sezona za duge šetnje kroz viški bušak, predvečernji đir u kupine po lučkom brdu ili ispraćaj sunca s terase Georgeove fortice prijati će i onima slabije tjelesne kondicije.

Đir po bušku

Uvala Stončica: 1,5 h, tvrđave George i Bentinck: 40 min, Podselje: 1 h Oključna: 2 h, Žena Glava: 1,45 h, Komiža: 3 h hoda

Popis pješačkih staza otoka Visa

VIS – KUT – ZLO POLJE – UVALA STONČICA

Staza počinje od trajektnog pristaništa i vodi rivom do starog dijela grada Kuta.

170m
  2,30h

VIS – SV. KRIŽ – VINO POLJE – ČAJNO POLJE – ŽENA GLAVA – TITOVA ŠPILJA – HUM

Staza kreće od trajektnog pristaništa rivom do pošte i postaje pomorske policije.

4h

VIS – KUT –ČUNKOVICA – TIHO BRAĆE POLJE – UVALA MILNA

Staza počinje od trajektnog pristaništa. Vodi najprije rivom do starog dijela grada Kuta.

180 m
  2,30 - 3 h

VIS - KUT – ČUNKOVICA – LJUBIŠĆE - PODSTRAŽJE – BRGUJAC – UVALA ZAGLAV

Staza počinje kao i prethodna staza. Nakon križa idemo oštro lijevo i nakon 50-100 m desno se odvaja dobra staza dolje prema rubu polja.

180 m

VIS – SV.KRIŽ – PODSELJE – LOKVA – RUKAVAC – RT POLIVALO

Početak staze je kao staza 2. Kratko nakon odvojka ceste za kapelicu sv.Križa zapuštena cesta odvaja se lijevo i vodi nas do sela Podselje.

VIS – VINO POLJE – PLISKO POLJE – UVALA RUDA

Staza počinje isto kao staza 2. Od kapelice sv. Kuzme nastavljamo makadamskom cestom pored prekrasnih vinograda – Vino polje.

VIS – VINO POLJE – PLISKO POLJE – UVALA STINIVA

Početak je kao i prethodna staza, sve do putokaza Marine Zemlje.

VIS – BRATOSAVAC – ČAJNO POLJE – ŽENA GLAVA – HUM

Staza počinje kod Doma zdravlja u Visu. S njegove zapadne strane nakon 50 m lijevo, ulicom popločanom kamenom.

3,50 h

VIS – VELA GLAVA – ŽENA GLAVA – HUM

Iz Visa cestom prema Komiži. Nakon 800 m odvaja se cesta lijevo za Milnu, Plisko Polje...

3,40 h

VIS – KORITA – GOLETOVO BRDO – ŽENA GLAVA – HUM

Iz Visa autobusom do sela Korita. Preko puta autobusne stanice odvaja se cesta, najprije kratko asfaltirana, zatim prelazi u dosta zapuštenu makadamsku cestu.

150 m
  2 h

VIS – OKLJUČNA

Iz Visa cestom prema Komiži. Nakon 2 km desno se odvaja asfaltna cesta kojom nastavljamo oko 1,5 km. Asfaltna cesta prelazi u makamsku, koja nas vodi sve do sela Oključna.

150 m
  2 h

VIS – KUPINOVAC – HUMAC – DONJA POLJICA – GORNJA POLJICA – VIS

Od Doma zdravlja u Visu desno iza crkve, uskom uličicom koso gore.

157 m

VIS – ROGAČIĆ – UVALA PARJA

Viškom rivom sjeverno asfaltnom cestom uz obalu do uvale Stonca. Dalje makadamom gore do malenog prijevoja, lijevo i dalje kroz selo Rogačić do uvale Parja.

60 m
  1 h

KOMIŽA – SV.MIHOVIL – PECE – ZAGREBENJE – KOMIŽA

Iz Komiže cestom u pravcu Visa. Na prvom oštrom desnom zavoju naša staza nastavlja pravo gore, i nakon vodospreme dalje u zavojima do prijevoja s kapelicom sv. Mihovila.

470 m

KOMIŽA – ZAGREBENJE – OKLJUČNA

S rive u Komiži staza počinje najprije Ribarskom ulicom. Nakon broja 82 desno u ulicu Don Mihovila Pavlinovića, ravno gore.

390 m
  2,5 h

KOMIŽA – SV.BLAŽ – DRAGODID – RT BARJACI

Staza počinje kao staza 15. Nakon račvanja desno je staza za Oključnu, a naša staza vodi lijevo gore do prijevoja na kojem je kapelica sv.Blaža.

283 m
  2,5 h

KOMIŽA – DRAGODID – ŠIROKO BRDO – ZAGREBENJE – KOMIŽA

Staza počinje isto kao staza 15. Nakon kapelice sv. Blaža staza nastavlja dalje do udoline gdje se spaja na makadamsku cestu kojom se ide gore u zavojima do prijevoja na kojem je veliko proširenje.

420 m

KOMIŽA – BONOVO – RT BARJACI

Iznad parkirališta hotela Biševo počinje naša staza, najprije cestom a zatim prelazi u dobro vidljivu težačku stazu koja vodi najprije blago, pa oštro pa ponovno blago gore, obroncima brda Bonovo, do prijevoja i dalje, gotovo po izohipsi na visini od cca 50-80 m n/v do napuštene vojarne.

100 m
  2,30h

Biševo - Staza 2

Počinje kod škole u selu Polje i vodi preko sela Gornja Salbunara do pješčane uvale Salbunara.