Pješačenje stranica 5

Popis pješačkih staza otoka Visa
1 2 3 4 5 6
KOMIŽA – SV.MIHOVIL – PECE – ZAGREBENJE – KOMIŽA
Iz Komiže cestom u pravcu Visa. Na prvom oštrom desnom zavoju naša staza nastavlja pravo gore, i nakon vodospreme dalje u zavojima do prijevoja s kapelicom sv. Mihovila. Prije kapelice skrene se lijevo makadamskom cestom prema gore.
Nakon cca 20min hoda lijevo se odvaja dobra težačka staza koja nas vodi mimo napuštenih obradivih površina i urušenih kuća do zapadnog grebena brda Mali Hum (515m). Prolazimo pokraj starih fortifikacijskih objekata ( ukopi, rovovi, grudobrani) do vidikovca s kojeg se pruža prekrasan pogled na Komižu i cijelu komišku uvalu kao i na otoke Biševo i Svetac. Dalje u blagom spustu do prijevoja gdje se spuštamo na makadamsku cestu. Kratko cestom i nakon dosta istaknutog suhozida lijevo. Staza se u zavojima spušta u Komižu.

Ukupan uspon: 470 m
Silazak: 470 m
Vrijeme: 3 sata
KOMIŽA – ZAGREBENJE – OKLJUČNA
S rive u Komiži staza počinje najprije Ribarskom ulicom. Nakon broja 82 desno u ulicu Don Mihovila Pavlinovića, ravno gore. Cesta nastavlja desno prema Visu, a naša staza ide lijevo, najprije kratko asfaltom, zatim asfalt prelazi u makadam, pa nakon nekoliko stotina metara makadam prelazi u težačku stazu. Nakon nekoliko stotina metara staza se račva.
Lijevo vodi put za kapelicu sv. Blaža, a naša staza vodi desno. Dosta jaki uspon u zavojima do prijevoja Zagrebenje. Siječemo makadamsku cestu i u blagom spustu dolje do sela Oključna. Pored stare škole, zatim pored crkvice makadamskom cestom dolazi se na cestu koja će nas odvesti u uvalu Oključna.

Ukupan uspon: 390 m
Silazak: 390 m
Vrijeme: 2 sata
KOMIŽA – SV.BLAŽ – DRAGODID – RT BARJACI
Staza počinje kao staza 15. Nakon račvanja desno je staza za Oključnu, a naša staza vodi lijevo gore do prijevoja na kojem je kapelica sv.Blaža. Nastavlja dalje do udoline gdje se spaja na makadamsku cestu. Cestom gore u zavojima do prijevoja na kojem je veliko proširenje. S proširenja jedna staza vodi sjeverozapadno u selo Dragodid, a naša staza vodi zapadno do vinograda pokraj suhozida koji omeđuje vinograd do cisterne s vodom.
Dalje zapadno, djelomično po suhozidu i po dobro vidljivoj stazi u stalno spustu do napuštene vojarne. Od vojarne dolje starom makadamskom cestom do uvale s betonskom rivom (Barjaška uvala) i dalje do rta Barjaci na kojem se mogu vidjeti uništena topovska gnijezda.

Ukupan uspon: 283 m
Silazak: 283 m
Vrijeme: 2,5 sata
KOMIŽA – DRAGODID – ŠIROKO BRDO – ZAGREBENJE – KOMIŽA
Staza počinje isto kao staza 15. Nakon kapelice sv. Blaža staza nastavlja dalje do udoline gdje se spaja na makadamsku cestu kojom se ide gore u zavojima do prijevoja na kojem je veliko proširenje. Dalje cestom koja vodi obroncima Širokog brda do prostrane zaravni s koje se pruža pogled na oštru sjevernu obalu otoka kao i na otoke splitskog arhipelaga. Nastavak cestom u blagom spustu do prijevoja, gdje se kod prvog suhozida desno odvaja staza koja se u zavojima spušta u Komižu.

Ukupan uspon: 420 m
Silazak: 420 m
Vrijeme: 3,30 sata
KOMIŽA – BONOVO – RT BARJACI
Iznad parkirališta hotela Biševo počinje naša staza, najprije cestom a zatim prelazi u dobro vidljivu težačku stazu koja vodi najprije blago, pa oštro pa ponovno blago gore, obroncima brda Bonovo, do prijevoja i dalje, gotovo po izohipsi na visini od cca 50-80 m n/v do napuštene vojarne. Nekoliko stotina metara prije vojarne spajamo se na makadamsku cestu. Od vojarne dolje starom makadamskom cestom do uvale s betonskom rivom ( Barjaška uvala) i dalje do samog rta Barjaci na kojem su uništena topovska gnijezda.